Alles over je kind in 1 app

Binnen de Forte Ouderapp is informatie te vinden over je kind op de opvang, zoals dagactiviteiten, eten en drinken, persoonlijke ontwikkeling en foto’s. Deze informatie is te zien via onze app via de Playstore of App store (zoek op Forte Kinderopvang), of op een computer via de internetbrowser: dan log je in via forte.ouderportaal.nl.

Je kunt ook berichten sturen naar de groep. Let wel, de zorg voor de kinderen heeft altijd prioriteit boven het beantwoorden van de berichten. Heb je een spoedvraag of –mededeling, dan kun je het beste bellen. Het telefoonnummer van de groep vind je in de Ouderapp onder Contact.

Via de boekingsfunctie kun je afwezigheden van je kind (bijvoorbeeld wegens ziekte of vakantie) doorgeven. Let op: Absentie kan tot 9.00 uur van de dag vóór absentie worden doorgegeven. Hiervoor ontvang je, als je aan de voorwaarden voldoet, een tegoed voor de dag, welke je een andere keer in kunt zetten. Ook ruildagen en extra dagen kun je via de Ouderapp aanvragen. LET OP: Lees wel even onze Spelregels omtrent het gebruik van de Forte Ouderapp, en ook bij de veelgestelde vragen vind je veel informatie, bijvoorbeeld over het inzetten van een tegoed.

Vernieuwde Ouderapp vanaf 3 juni

Vanaf maandag 3 juni 2019 is er een vernieuwde versie van onze Ouderapp beschikbaar voor onze huidige gebruikers. Om de Ouderapp te kunnen blijven gebruiken moet deze nieuwe app gedownload worden. De nieuwe OuderApp is te vinden in de Google Play of Apple Store via ‘OuderApp van Konnect’. Zodra de app is gedownload moet je één keer je inloggegevens opnieuw invoeren.

Je hebt van 3 juni tot en met 1 september 2019 de tijd om de vernieuwde OuderApp te downloaden. Vanaf 1 september is de huidige OuderApp niet meer beschikbaar. De inhoud van de oude app verhuist wel gewoon mee naar de nieuwe app. Hiervoor hoef je niets te doen.  

Wanneer je de vernieuwde OuderApp hebt gedownload moeten er drie velden ingevoerd worden:

  • URL organisatie: forte.ouderportaal.nl
  • Gebruikersnaam <e-mailadres>: het e-mailadres waarmee je bij ons bekend bent.
  • Wachtwoord: Ben je je wachtwoord vergeten? Je kunt zelf via de app een nieuw wachtwoord instellen via ‘wachtwoord vergeten. Er wordt dan een e-mail gestuurd waarna je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Vragen over de vernieuwde Ouderapp? Dan kun je contact opnemen met 0251-658058. Ook kan een medewerker op de groep je verder helpen.

Spelregels Forte Ouderapp

Handleidingen

 

Veelgestelde vragen Forte Ouderapp

Staat je vraag er niet bij? Vraag het dan na op de vestiging van je kind.

Door het ouderportaal worden ouders nog beter geïnformeerd over de activiteiten en ontwikkeling
van hun kind tijdens een dag bij Forte Kinderopvang. Zo kun je bijvoorbeeld een digitaal schriftje,
foto’s en berichten over je kind zien. Door het portaal te gebruiken kunnen we je daarnaast ook
administratief meer ontlasten doordat je zaken ten aanzien van de opvang makkelijker aan ons
kunt doorgeven. Daarnaast worden onze medewerkers administratief meer ontlast en kan er
sneller en efficiënter worden gewerkt.

De privacy van de kinderen binnen het ouderportaal is gewaarborgd. Binnen het portaal zie je
alleen de gegevens van je eigen kind. De beveiliging van alle gegevens en het internetverkeer bij
het ouderportaal is op dezelfde manier ingericht als bij bijvoorbeeld internetbankieren.

In de app vind je onder Contact de gegevens van de vestiging

Vanuit privacy-oogpunt is het niet mogelijk om meer dan twee e-mailadressen te gebruiken,
waaraan de inlog gekoppeld is.

Het is mogelijk om 2 aparte inlogs te krijgen voor de app. Hiervoor moeten er bij ons twee emailadressen in onze database bekend zijn. Mocht je een 2e e-mailadres willen opnemen in onze
database, kun je contact opnemen met de afdeling klantenservice:
klantenservice@fortekinderopvang.nl of 0251-658058. Let wel, het 2e opgenomen e-mailadres
ontvangt dan ook alle correspondentie die per e-mail vanuit Forte wordt verzonden.

Het wachtwoord wordt automatisch vanuit software aanbieder van de app Konnect verstuurd. Ouders kunnen hun wachtwoord aanvragen op www.forte.ouderportaal.nl. Hier kun je een eigen
wachtwoord aanmaken. Let op, er mogen geen spaties de gebruikersnaam of het wachtwoord
voorkomen.

Check je spambox. Hier kun je ook het mailtje aan de veilige afzenders toevoegen.

Het kan ook zijn dat het e-mailadres niet correct geregistreerd staat in onze database. Neem voor
deze vraag contact op met de receptie op het Centraal Bureau: klantenservice@fortekinderopvang.nl of 0251-658058.

Wachtwoord vergeten? Ga naar www.forte.ouderportaal.nl. Klik op "wachtwoord vergeten". Je ontvangt automatisch een e-mail met link om een nieuw wachtwoord te maken.

Lukt het inloggen nog steeds niet? Gebruik je een oude browser? Het portaal werkt het beste via Chrome of Firefox.

Lukt het inloggen nog steeds niet? Neem dan contact op met het Centraal Bureau op 0251-658058 of klantenservice@fortekinderopvang.nl.

Het inzetten van tegoeden is een service. Wij proberen zoveel mogelijk aan ruilverzoeken gehoor te geven maar geven hiervoor geen garanties.

Binnen het Ouderportaal wordt automatisch een tegoed geregistreerd bij een op tijd gemelde
afwezige dag. Dit tegoed kun je gebruiken om een extra dag(deel) naar wens in te zetten. Het inzetten van een tegoed moet minimaal twee werkdagen van te voren aangevraagd
worden. Dit geldt voor alle soorten tegoeden. Een tegoed is te gebruiken vier weken vóór en vier weken na ingang van het tegoed. In de app zie je in het overzicht van je tegoeden de “houdbaarheidsdatum” per tegoed terug.

Bij het inzetten van een tegoed ontvang je een eerste e-mail ter bevestiging van uw aanvraag.
Hierin staat dat uw aanvraag in behandeling is. Na goedkeuring door de vestiging ontvang je een tweede mail waarin de aanvraag wordt bevestigd en goedgekeurd. Eerder dan deze tweede mail met goedkeuring van de vestiging is de aanvraag niet geldig en heb je dus geen recht op een plek! Als de aanvraag wordt afgekeurd ontvang je hiervan ook een e-mail.

Het ruilen van dagen is een service. Wij proberen zoveel mogelijk aan ruilverzoeken gehoor te geven maar geven hiervoor geen garanties.

Weet je al welke dagen je tegen elkaar wilt ruilen (binnen 4 weken na elkaar)? Dan kun je via de Ouderapp een ruildag aanvragen.

- Een ruildag minimaal twee werkdagen van te voren aangevraagd worden.
- De ruildag is te gebruiken vier weken vóór en vier weken na de datum die je wilt ruilen.
- Bij het aanvragen van een ruildag ontvang je een eerste mail ter bevestiging van de
aanvraag. Hierin staat dat de aanvraag in behandeling is.
- Na goedkeuring door de vestiging ontvang je een tweede mail waarin de aanvraag wordt
bevestigd en goedgekeurd. Eerder dan deze tweede mail met goedkeuring van de vestiging is
de aanvraag niet geldig en heb je dus geen recht op een plek!
- Als de aanvraag wordt afgekeurd ontvang je ook een e-mail.
- Als een ruildag ver van te voren wordt aangevraagd, krijgt je tot uiterlijk twee weken voor de
ruildag bericht of er opvang beschikbaar is.

Extra opvang kan elke dag tot 9.00 uur ’s ochtends van dezelfde dag worden aangevraagd.

- Bij het aanvragen van een ruildag ontvang je een eerste mail ter bevestiging van de
aanvraag. Hierin staat dat de aanvraag in behandeling is.
- Na goedkeuring door de vestiging ontvang je een tweede mail waarin de aanvraag wordt
bevestigd en goedgekeurd. Eerder dan deze tweede mail met goedkeuring van de vestiging is
de aanvraag niet geldig en heb je dus geen recht op een plek!
- Als de aanvraag wordt afgekeurd ontvang je ook een e-mail.
- De kosten voor de extra opvang worden automatisch gefactureerd. Deze ontvang je per email bij de maandelijkse factuur.

Verwijder de app van het apparaat en installeer deze opnieuw. Ook kan het raadzaam zijn om het besturingssysteem van het apparaatte updaten. Mocht zich hierna het probleem nog steeds
voordoen, dan kun je contact opnemen met het Centraal Bureau op 0251-658058. Hou hiervoor
je gebruikersnaam en wachtwoord in de buurt: deze zijn nodig om e.e.a. uit te zoeken.

Je kunt tot 2 maanden na einde opvang het schriftje downloaden. Leuk voor later!

Voor de kinderen van 0-1 jaar worden er dagelijks digitale schriftjes geschreven, voor de oudere
kinderen gebeurt dit wekelijks. Aan het einde van de dag, voordat je je kind komt halen, ontvang je
van ons een bericht of foto waarin je al kunt lezen over de belevenissen van de dag. En zelf
kun je ook schrijven en tot 4 foto’s per keer delen in het schrift.

Ja, zowel het schriftje als de foto's zijn te downloaden. Leuk voor later!

Om misverstanden rondom kinderen die niet gefotografeerd mogen worden te allen tijden te
voorkomen, hanteert Forte Kinderopvang een duidelijk beleid: kinderen die niet op de foto mogen,
worden niet gefotografeerd (en dus ook niet in de Ouderapp). Zo kunnen de foto’s ook niet per
ongeluk via een ander kanaal opduiken en worden misverstanden zoveel mogelijk voorkomen.

Nee, dit kan niet. Een wijziging van een kindnotitie is dermate belangrijk dat een ouder dit alleen
mondeling kan doorgeven aan een medewerker op de groep, zodat iedereen ervan weet. Een ouder kan wel lezen welke notities zijn vastgelegd.

Het kan zijn dat er niet direct gereageerd wordt op een bericht. De zorg voor de kinderen gaat
namelijk altijd voor. Heb je een dringende boodschap of is er nood, dan kun je het
beste even bellen. Het is verder niet de bedoeling discussies via de berichten te voeren: zaken die meer toelichting vereisen kun je het beste met de pedagogisch medewerker persoonlijk bespreken.
Berichten zijn verder ook niet bedoeld om het ruilen van dagen door te geven.

Ouders met een flexibel contract vinden hun kwartaal tegoed terug in het systeem. Deze kun je
vervolgens naar wens inboeken via het Ouderportaal. Na aanvraag van de flexopvang ontvang je eerst een e-mail ter bevestiging van je aanvraag en dat deze in behandeling is. Na goedkeuring door de vestiging ontvang je een 2e mail waarin de aanvraag wordt bevestigd en goedgekeurd. Tot 2 weken van tevoren is de opvang voor een kind met een flexibel contract gegarandeerd. Geef je je opvangwensen minder dan 2 weken van tevoren door, dan doen wij ons uiterste best om een opvangplek te verzorgen, maar bestaat de mogelijkheid dat er geen plek meer is.

Aan het begin van het jaar wordt het tegoed voor het komende jaar klaargezet. Dit tegoed is gedurende het hele jaar in te zetten. Let op: je geeft dus aan wanneer je kind in de vakantie WEL naar de BSO komt.